tiistai 12. tammikuuta 2016

Vetoakselin huolto

Vetoakseli laitettiin ensimmäisenä ruuvipenkkiin kiinni ja katsottiin että vetari on kunnossa. Sitten otettiin suojakumien kiristyspannat irti. Naputeltiin ulompi vetarin pää irti massavasaralla varovasti rikkomatta mitään. Otettiin suojakumit irti, puhdistettiin ja katsottiin että niissä ei ole murtumia.

 
Vetoakseli ennen työn alkua


 Vetoakselin pää

 
Vetoakseli purettuna



Sitten kasattiin, suojakumit paikoilleen ja päät meni hellästi massavasaralla napauttamalla hollille. Suojakumien päälle kiristyspannat ja näin vetari oli valmis. Puhdistettiin vielä ylimääräisestä rasvasta mitä oli tullut suojakumien ulkopuolelle.

Työn aikana ainoaksi ongelmaksi tuli kiristyspantojen laittaminen takaisin, muuta ei ollut.

Työstä opittiin miten vetoakseli puretaan ja kasataan oikeaoppisesti.

Työhön ei omasta mielestä liittynyt mitään työturvallisuusseikkoja, ehkä ainut että ei lyö vasaralla itseään.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti