Perinteisen vaihteenvalitsimen tilaan saadaan neljä katkaisinta jotka asennetaan kojelautaan joista voidaan valita vaihteita.
Ryömintävaihteen ansiosta kuorma-autoon voidaan laittaa isompi perävälitys jolla saadaan pidettyä nopeutta pienemmillä kierroslukemilla.
Vaihteiston toimintaperiaate
I-Shift
perustuu "perinteiseen" synkronoimattomaan manuaalivaihteistoon – siitä
pieni koko ja vähäinen sisäinen tehohäviö. Varsinainen ihme on
elektroninen ohjausyksikkö, joka säätelee kytkintä ja vaihteiden
vaihtoja. Vaihteisto arvioi jatkuvasti tietoja esimerkiksi ajoneuvon
nopeudesta, painosta, tienpinnan kaltevuudesta ja väännön tarpeesta,
jotta jokainen vaihto voidaan tehdä piiruntarkasti. Järjestelmä myös
viestii moottorin kanssa, jotta se voi pitää suorituskyvyn parhaana
mahdollisena säätelemällä kierroksia sekä jarruja. - See more at:
http://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/volvo-fm/features/i-shift.html#sthash.FFpkMH9D.dpuf
I-Shift
perustuu "perinteiseen" synkronoimattomaan manuaalivaihteistoon – siitä
pieni koko ja vähäinen sisäinen tehohäviö. Varsinainen ihme on
elektroninen ohjausyksikkö, joka säätelee kytkintä ja vaihteiden
vaihtoja. Vaihteisto arvioi jatkuvasti tietoja esimerkiksi ajoneuvon
nopeudesta, painosta, tienpinnan kaltevuudesta ja väännön tarpeesta,
jotta jokainen vaihto voidaan tehdä piiruntarkasti. Järjestelmä myös
viestii moottorin kanssa, jotta se voi pitää suorituskyvyn parhaana
mahdollisena säätelemällä kierroksia sekä jarruja. - See more at:
http://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/volvo-fm/features/i-shift.html#sthash.FFpkMH9D.dpuf
I-Shift
perustuu "perinteiseen" synkronoimattomaan manuaalivaihteistoon – siitä
pieni koko ja vähäinen sisäinen tehohäviö. Varsinainen ihme on
elektroninen ohjausyksikkö, joka säätelee kytkintä ja vaihteiden
vaihtoja. Vaihteisto arvioi jatkuvasti tietoja esimerkiksi ajoneuvon
nopeudesta, painosta, tienpinnan kaltevuudesta ja väännön tarpeesta,
jotta jokainen vaihto voidaan tehdä piiruntarkasti. Järjestelmä myös
viestii moottorin kanssa, jotta se voi pitää suorituskyvyn parhaana
mahdollisena säätelemällä kierroksia sekä jarruja. - See more at:
http://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/volvo-fm/features/i-shift.html#sthash.FFpkMH9D.dpuf
I-Shift
perustuu "perinteiseen" synkronoimattomaan manuaalivaihteistoon – siitä
pieni koko ja vähäinen sisäinen tehohäviö. Varsinainen ihme on
elektroninen ohjausyksikkö, joka säätelee kytkintä ja vaihteiden
vaihtoja. Vaihteisto arvioi jatkuvasti tietoja esimerkiksi ajoneuvon
nopeudesta, painosta, tienpinnan kaltevuudesta ja väännön tarpeesta,
jotta jokainen vaihto voidaan tehdä piiruntarkasti. Järjestelmä myös
viestii moottorin kanssa, jotta se voi pitää suorituskyvyn parhaana
mahdollisena säätelemällä kierroksia sekä jarruja. - See more at:
http://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/volvo-fm/features/i-shift.html#sthash.FFpkMH9D.dpuf
I-Shift
perustuu "perinteiseen" synkronoimattomaan manuaalivaihteistoon – siitä
pieni koko ja vähäinen sisäinen tehohäviö. Varsinainen ihme on
elektroninen ohjausyksikkö, joka säätelee kytkintä ja vaihteiden
vaihtoja. Vaihteisto arvioi jatkuvasti tietoja esimerkiksi ajoneuvon
nopeudesta, painosta, tienpinnan kaltevuudesta ja väännön tarpeesta,
jotta jokainen vaihto voidaan tehdä piiruntarkasti. Järjestelmä myös
viestii moottorin kanssa, jotta se voi pitää suorituskyvyn parhaana
mahdollisena säätelemällä kierroksia sekä jarruja. - See more at:
http://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/volvo-fm/features/i-shift.html#sthash.FFpkMH9D.dpuf
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti