Ekana akku, ilmansuodatinkotelo putkineen ja sulakerasia pois tieltä että pääsee laatikkoon yläkautta käsiksi. Sitten voidaankin ottaa laatikon päältä vaihdevivusto pois paikoiltaan, startti sekä kytkimen työsylinteri.
Tulevan työtilan raivausta
Sen jälkeen autoa ylöspäin ja pyörät pois että päästään vetoakseleihin käsiksi. Ennen vetoakseleihin koskemista laatikkoöljyt propusta alas ettei valu pitkin ja poikin kun ottaa vetoakseleita irti. Kun vetoakselit on pois paikoiltaan niin moottorin pohjamuovi pois ja alapuolelta näkyvät laatikon vyötäröpultit pois.
Autoa vähän ylös, tunkki öljypohjan alle tueksi kun moottorinkannakkeen pultit otetaan pois. Kun kannake on otettu pois niin tunkilla laskee vähän alemmas että laatikko mahtuu irroitusvaiheessa runkoaisan ali. Sitten laatikon ylemmät vyötäröpultit pois ja hentoa ravistelua niin laatikko lähteepi pois, tässä tapauksessa painelaakerin kuulien ropinan saattelemana.
Eipä sinne järin suurta työtilaa tullut mutta kyllä se kytkin sieltä ulos saadaan
Asetelmasta pultit pois ja sieltä sitten itse asetelma ja kytkinlevy pois. Laatikon päästä painelaakeri. (Painelaakerista oli muoviosat sulanut akselin varrelle niin joutu vähän louhimaan niitä pois.
Vanhat kytkimen romut
Painelaakerin kilkkeet
Uusi kytkinsatsi
Vauhtipyörä oli vielä kelvollinen joten sen pyyhkäisee puhtaaksi ja sitten uusien osien istuttamista paikoilleen. Levy asetelman taakse ja asetelman pultit hieman kiinni, sitten laitetaan keskitystappi asetelman läpi ja kiristetään asetelman pultteja ristikkäin, lopuksi ohjearvojen kertomaan momenttiin.
Kytkimen keskitystyökalu
Laatikon päähän uusi painelaakeri paikoilleen
Ja siitä sitten voidaankin ruveta kasaamaan päinvastaisessa järjestyksessä, uudet laatikkoöljyt sisään ja homma on sillä valmis.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti